FAQ
Beställning
Jag har uppgett fel information vid beställning?
Om du har uppgett fel information vid beställning så som adress, mejl, telefonnummer etc, mejla oss direkt så att vi kan se om vi kan ändra uppgifterna i tid. Om detta påverkar leveransen är det du som kund som kommer behöva stå för eventuella kostnader det orsakar.
Kan jag göra ändringar i min order efter köp?
Tyvärr kan vi inte göra ändringar i din beställning efter köp. Om ordern inte har hunnit skickats kan vi makulera din order. Kontakta gärna oss för att se om det är möjligt.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Har du inte fått någon orderbekräftelse, titta om mejlet hamnat i din skräppost.
Det kan även bero på att felaktig mejladress uppgetts. Kontakta oss så att vi kan ändra den och mejla ut din orderbekräftelse på nytt.
Det kan även bero på att orden kanske inte gått igenom, hör gärna av dig innan du lägger en ny beställning. Så det inte blir dubbla beställningar.
Kan jag ångra mitt köp?
Vill du ångra ditt köp måste det ske innan din order hunnit lämna vårt lager. Vi kan inte garantera att vi hinner åtgärda din order innan den hunnit skickas då vi försöker hålla snabba leveranser. Skulle din order hunnit skickas får du använda dig av din ångerrätt, läs mer under retur.
Hur spårar jag mitt paket?
Du kommer få ett mejl med en spårningslänk så fort din beställning lämnar vårt lager. Kika så att den inte hamnat i skräpposten.
Hur vet jag att min order blivit registerad?
Strax efter genomfört köp ska du få en orderbekräftelse till mejlen som du uppgav vid beställning. Om du inte fått din orderbekräftelse, titta så den inte hamnat i din skräppost. Har du inte fått orderbekräftelsen kort efter lagd order kan något gått fel, kontakta oss.
Leverans
Vad ska jag göra om jag inte fått min order?
Om du inte fått din order inom den lovande leveranstiden, var snäll kontrollera så du uppgett rätt uppgifter vid beställning. Om du lämnat korrekt uppgifter var vänlig kontakta oss.
Hur vet jag att min leverans kommit fram?
Du kommer att få avisering via SMS till det telefonnummer du uppgav vid beställning, när leveransen ankommit till utlämningsstället.
Hur skickar ni paketen?
Din order skickas med DHL.
Vi använder oss för tillfället inte av något annat fraktbolag.
Hur lång är leveranstiden?
Vår målsättning är att trycka & skicka din order dagen efter lagd beställning och att den ska vara hos dig efter 1-3 arbetsdagar. Men notera att vid högt tryck hos fraktbolaget kan leveransen dröja ytterligare dagar.
Vad kostar frakten?
Vid beställningar för 500:- och under, tillkommer en frakt på 59:-. Beställningar över 500:- är frakten gratis.
Mitt paket har transportskador, vad gör jag?
Vi ansvarar för alla kostnader vid ersättning av en defekt eller felaktig vara. Kontakta oss inom 7 dagar från att du mottagit din order för att göra en reklamation. Inkludera information om felaktigheten/skadan samt ditt ordernummer.
Varför har ni inte fri frakt på alla köp?
Vi anser att det uppmuntrar och förenklar onödiga köp. Vi har fri frakt vid en större beställning för att uppmuntra våra kunder att gemensamt beställa med familj, vänner, kollegor och grannar.
Betalning
Klarna
Du kan välja att betala med Klarna.
Apple Pay
Du kan välja att betala med Apple Pay
Google Pay
Du kan välja att betala med Google Pay
Swish
Du kan tyvärr inte använda dig av Swish som betalningssätt hos oss just nu.
Köpet gick igenom, kan jag ändra betalsätt i efterhand?
Nej du kan inte ändra betalsätt när ditt köp gått igenom. Önskar du ändra betalsätt behöver du kontakta oss för att makulera din order, detta förutsätter att ordern inte redan lämnat vårat lager.
Retur & Reklamation
Jag vill returnera en vara, hur gör jag?
Om du vill returnera din vara vänligen följ i formuläret här nedan. Vi mejlar en retursedel som du kan skriva ut hemma eller hos ombud. Du lämnar in ditt paket hos ditt ombud som skickar det till oss. När vi fått din retur, betalar vi tillbaka dina pengar. Personliga posters omfattas inte av ångerrätt/returrätt då det är personligt anpassade. Men vi kan avbryta din order om den inte redan tryckts.
Notera att fraktavgiften inte återbetalas vid returer.
Min vara är skadad/felaktig, vad gör jag?
Vi ansvarar för all kostnader vid ersättning av en defekt/felaktig vara . Mejla information om skadan/felet samt ditt ordernummer.
När får jag tillbaka mina pengar?
Vid retur/reklamation försöker vi betala tillbaka så snart vi fått varan i retur. Senast inom 14 dagar efter mottagen retur, har du inte fått din återbetalning inom 14 dagar så kontakta oss.
Varför har ni inte fria returer?
Vi anser att det uppmuntrar och förenklar för onödiga köp.